لذت پزشكي

لذت پزشكي
« تكه هاي شيرين و مفيد از پزشكي،به همراه خاطرات. به اين مكان خوش آمديد. »  
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لذت پزشكي و آدرس drreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

هميشه برايمان ساختار مغز جانداران خارق العاده و حيرت اور بوده است.سلول يا ياخته  عصبي نورون نام دارد و  سه بخش اصلي دارد به نام دندريتها يا گيرنده ها،تنه، آكسون كه انتقال دهنده پيام الكتريكي به دندريتهاي نورون بعدي است. 
مغزواره هاي كوچكي كه در قطعات الكترونيكي بكار رفته تنها تقليدي از سيستم صفر و يك هستند و نه بيشتر.مغز جانداران بخصوص حافظه و يادگيريها بر مبناي سيستم صفر و يك عمل مي كند. اساس سيستم صفر و يك در مغز جانداران با مغزواره ها يكسان است: يك مسير عصبي يا الكتريكي يا خاموش است و يا روشن و جمع و ترتيب اين مسير ها تنوع فراوان دارد كه باعث تنوع در اعمال مختلف مي شود.چيزي كه در اينجا مغز را متمايز ميكند تنوع باور نكردني سلولها و مسير هاي عصبي است (تا ده ميليارد نورون) و اگر قرار باشد مغزواره ها را با همان ظرفيت بسازيم با يك حجم انبوه و مشكل زا مواجه مي شويم. ازينرو گفته مي شود كه امكان هرگونه يادگيري جديد با تمرين مكرر در جانداران وجود دارد و مسير هاي ياد گرفته قبلي هم از بين نمي رود و در شرايطي مثل فكر كردن و در خواب يا با روشهايي خاص احيا شده و به سطح خوداگاه اورده مي شود.
و اما سوال مجهول مانده اساسي روح حاكم بر كليت مغز جاندار و دستور برتري است كه حالت stand by را در همه لحظات تا مرگ حفظ ميكند و اين مقوله جزو مباحث ما بعد الطبيعه محسوب شده و باعث مجادله هاي فراوان شده است.
خلاصه اينكه دانش بشري در شناخت ساختار و فيزيولوژي مغز تاكنون ناتوان مانده است و در ميان رشته هاي تخصصي پزشكي نورولوژي و روانپزشكي و نوروسرجري در آينده هاي دور و نزديك تحولات شگرفي خواهد داشت.       


نظرات شما عزیزان:

مريم
ساعت9:03---9 خرداد 1392
سلام


اميدوارم وبتون موفق باشه


من به مباحث پايه پزشكي علاقه مندم و در كار باليني كمتر فرصتي پيش مياد كه يادش بگيريم


اگه امكان داره ازاين دست مطالب بذارين سر ميزنم



پاسخ:ممنونم.اتفاقا روش اكادميك همينه حيف كه فرصتها كمه. سعي ميكنم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, ] [ ] [ رضا ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

اميدوارم اينجا براي همه خوشايند باشد بويژه براي پزشكاني كه عشق به علم پزشكي دارند يعني در هر شرايطي حرفه شان را دوست دوست دارند.خواننده عزيز شما اينجا هم مهمان هستيد و هم ميزبان پس نظرات خودتان را دريغ نكنيد.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 47827
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1